IKLAN

Orang hebat!

Thursday, October 21, 2010

Jutawan Muda


Jika mereka mampu melakukan kita juga pasti boleh kerana yang membezakan diantara orang yang berjaya dengan yang kurang berjaya ialah usaha dan perancangan berserta doa restu dari semua insan.

zuckerberg200.jpg
Mark Zuckerberg
Beliau telah mencapai sejuta pertama beliau pada umur di bawah 25 tahun menggunakan Facebook sebagai mesin pencetak wangnya. Beliau juga didapati menyumbang 100juta US dollar kepada sebuah sekolah.


kip2.jpg
Michael Dell
Mesin mencetak wangnya mula beroperasi pada saat beliau berumur 19 tahun dan pada masa itu juga beliau telah memperolehi sejuta beliau yang pertama melalui Dell.

Beliau berkata, "I think people that look for great ideas to make money aren't nearly as successful as those who say, 'Okay, what do I really love to do? What am I excited about?' "


kip4.jpg
Sean Belnick
Satu juta beliau yang pertama di capai pada usia 16 tahun melalui bisnes menjual perabot melalui internet.

Petikan kata-kata dari beliau, "It is never too early to start. I started when I was 14.There was a lot of great information on the Internet. Just do the research and find a way to do what you want to do."


kip3.jpg
Catherine Cook
Pada usia beliau 18 tahun beliau sudahpun memperoleh pendapatan berangka jutanya yang pertama melalui laman web mirip facebook dan didapati laman itu mendapat perhatian yang tinggi dari US.
Antara petikan ayat dari beliau, "Stop just thinking about it, and make it happen. When you're young is the best time to start your own business, as you do not have the responsibilities you will have when you're older. The worst that can happen if you fail now is that you have firsthand experience to make your next venture a success."


Sumber rujukan adalah dari sini.

3 comments:

Aishah Malik said...

headline yahoo hari ni

Ariffuddin Sani said...

Ya, mereka hebat semuanya Cik Aishah. Agaknya bila pula giliran kita? :)

Aishah Malik said...

entah lah.. suatu hari nanti..

ahmad din